Simona Rezníčeková
Politika Hnev chůvy
Podľa Milana Uhdeho, morálna a kultúrna úroveň politikov odráža morálnu a kultúrnu úroveň ľudu, ktorý zastupujú. Nemôžu byť lepší, ako ľudia, ktorí ich volia, no nemali by byť ani horší.
Podľa Milana Uhdeho, morálna a kultúrna úroveň politikov odráža morálnu a kultúrnu úroveň ľudu, ktorý zastupujú. Nemôžu byť lepší, ako ľudia, ktorí ich volia, no nemali by byť ani horší.
and I like you a lot! Bizarný, extrémny, temný, ale hlavne autentický a úprimný. Jeden z najzaujímavejších súčasných fotografov vystavuje v Bratislave!
Chcela by som vás zobrať na prechádzku po parku, ktorý sa nachádza v malej švédskej dedinke. Tá dedinka sa nazýva Anjelsky Vŕšok. Verná svojmu názvu je naplnená malebnosťou až po brehy.
Rien que la beauté. - Nič, iba krása. Také bolo životné motto jedného z najväčších mecenášov poľského umenia dvadsiateho storočia Bronisława Krystalla (1887 - 1983).
O výstave TESTAMENT v Národnej galérii vo Varšave, ktorú tam možno vidieť do 6.3.2016. Predstavuje pestrú kolekciu malieb, kresieb, grafík, sôch, keramiky, porcelánu a sakrálnych predmetov.
Hore po vŕzgajúcich drevených schodoch starého domu hneď vedľa krakowského Rynku, hlavného námestia. Býva tam tlačenica. Na rínku. Po drevených schodoch idem sama.
Takto vzletne pomenoval techniku pastelu slávny maliar osemnásteho storočia Anton Raphael Mengs. Mal na mysli krehkosť a netrvanlivosť tejto techniky, no zároveň jemnosť výrazu a živú farebnosť, ktorú ňou možno dosiahnuť.
Aj keď nám ten názov nič nehovorí, každý z nás sa s obrázkami vytvorenými japonskou technikou farebného drevorytu, nazývanou ukijo-e, už pravdepodobne v živote stretol.
Bol horúci letný deň a chodníky sa mi roztápali pod nohami. Už som mala za sebou štyri výstavy a pomaly som prestávala veriť, že sa mi môj výlet do Krakowa oplatí.
V Poľsku je chronicky známa. Jej obrazy visia na úradoch, v školách, v čakárňach u lekárov. Sú po nej pomenované ulice. Každý pozná jej Dievčatko s chryzantémami, či Babičkine meniny. Olga Boznańska (1865-1940).
O výstave Andrzeja Wróblewského RECTO/VERSO v Múzeu súčasného umenia vo Varšave. Pozerali sme sa s dedkom na Teleexpress, krátke večerné správy poľskej televízie. Trvajú iba desať minút a ich tempo je prekotné.
O výstave NataliiLL Secretum et Tremor a Katarzyny Józefowicz Habitat v Centre súčasného umenia vo Varšave.